joi, 19 noiembrie 2015

(in)fidelitate

Ma duc si eu ca tot omul la cumparaturi, sa-mi fac aprovizionarea cu ce-mi mai trebuie pe langa casa. Cand am mai multe de luat, prefer Metro din101 motive. Hoinaresc printre rafturi, umplu cosul cu ce am nevoie, printre care si mai multe prosoape de baie si de maini. Noroc c-am luat niste pliante de la intrare, caruciorul era plin de rugina si le-am folosit pentru a-mi proteja cumparaturile. Dupa casa de marcat, se fac verificari daca marfa de pe factura corespunde cu ce-i in carucior. Mi s-a parut mereu o tampenie asta, in conditiile in care treci pe la case, exista sistem de supraveghere video si paza la iesire. In fine, treaba lor cum isi organizeaza afacerea.

La punctul de verificare, dupa ce doi "neni" mi-au controlat factura si produsele cumparate, unul imi zice cu calm si degajare ca am facut o alegere neinspirata cumparand prosoape de aici, ca in Auchan au acum reduceri de Black Friday si-s si mai bune. Ma uit ca vita la el, nu-i zic nimic, plec intrebandu-ma cum naiba sa imi spuna un angajat Metro ca-s proaste produsele din magazin si ca mai bune-s la concurenta? Pai pe el il plateste concurenta?

Merg apoi in Auchan, sa mai iau niste maruntisuri. In parcare, o masina colantata Selgros. O duduie tocmai
si-a facut cumparaturile in hipermarket. Oare in tot Selgros-ul n-a gasit ce-i trebuia? Era necesar sa vina cu masina de serviciu la cumparaturi in alt magazin decat cel in care era (probabil) angajata?

La raionul de masline, o femeie trecuta de 45 de ani stergea vitrina. Pe cap purta o sapca inscriptionata Cris Tim. Imi aduc aminte ca la 10 minute departare de Auchan e supermarketul Cris-Tim. Stiu ca exista si varianta ca producatorul de mezeluri Cris-Tim sa ii fi dat o sapca, insa am facut asocierile si cu celelalte intamplari din timpul acelei zile si m-a tulburat.

Cat mai conteaza pentru angajatii romani brandul pentru care lucreaza? Cat mai conteaza pentru companii seriozitatea si fidelitatea angajatilor? E stupid sa faci reclama altui magazin cand tu mananci o paine calda dintr-un anumit magazin. Cat mai conteaza imaginea acestor companii? De ce se ajunge la infidelitate de genul acesta? Ca si in cazul infidelitatii dintr-un cuplu, exista cel putin un vinovat si un motiv pentru care se ajunge in situatii de tot rasul, jalnice, penibile, care nu duc decat la ruinarea celor doua parti deopotriva. Are cineva un raspuns la intrebarile mele?



PS. De curiozitate, m-am uitat in Auchan la prosoape. Nu pot compara mere cu pere. N-am gasit prosoape la un raport calitate / pret mai bun decat in Metro. Poate si pentru ca Metro se adreseaza cu precadere profesionistilor...


logo metro

logo auchan

logo selgros

logo cristim

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)