luni, 7 martie 2016

Fata babei si fata mosului 2016 - fragment

De cand o am pe fiica-mea, am citit biblioteci intregi cu povesti. Le stiu pe dinafara si le repet ca papagalul, in fiecare zi. Noroc ca micuta mea inca nu a invatat sa vorbeasca, sa ma certe ca nu-i spun ceva nou. E drept, uneori o vad ca nu-i convine alegerea mea si nu astept sa-mi protesteze, schimb repejor macazul, ca altfel... ma scutura "de-mi sare colbul". Asa am ajuns sa reinventez povestile clasice si un exemplu pe care-l stiti e Scufita Rosie in ajun de Craciun, despre care vorbeam acum cateva luni. Daca n-ati apucat sa va delectati cu ea, n-o ratati!



Povestile-s prea vechi, prafuite si monotone, asa ca le dau un suflu nou, le actualizez, le transpun in lumea noastra, a tehnologiei, online-ului, creativitatii si inventiilor inedite. Exact, le indexez cu rata inflatiei! Zilele trecute i-am povestit motatei mele cum facea fata mosului curatenie de primavara acasa la Sfanta Vineri. Tati s-a crucit si mi-a zis ca sigur n-am toate doagele si-l cred. Vreo doua sigur imi lipsesc. Recunosc, pentru "Fata babei si fata mosului 2016" m-a inspirat magazinul MarketOnline.ro, dupa ce mi-a tocat creierii vreo 3 zile matusa-mea, ca a vazut ea pe site un aspirator Rohnson profesional si ca-i numai bun la ea la tara pentru ca-i mare, robust si eficient pentru cine n-are timp sa stranga toata ziua praful si ca o sa-si cumpere unul curand. Da' sa-i vina pensia mai intai. Din fericire, mai are de asteptat numai cativa ani. Cam 20. De fapt, imi batea un apropo sa i-l fac eu cadou de Pasti. He, hee, stiu eu ce-i poate pielea!


Asadar, curatenie sa fie! In rolul principal: fata mosului, Aspirica.


***

casuta din padure poveste
Sursa foto
Ti-am zis aseara, Sfanta Vineri trebuia sa plece la biserica si avea nevoie de cineva priceput in gospodarie sa-i faca curatenia de primavara, Pastele fiind foarte aproape. Desi toata lumea spune ca acea zi era duminica, eu as crede ca era de fapt sambata si a plecat cu coliva la biserica. Daca era femeie credincioasa, n-ar fi pus pe nimeni sa lucreze duminica, nu? In plus, in fiecare sambata din Postul Mare se face slujba de pomenire.

Trezita in zorii zilei, Aspirica cea cuminte da check-in pe Facebook de pe noul ei Lenovo Vibe X3: Saint Friday's Home. General Cleaning - simtindu-se "bleah!". N-avea multi prieteni in lista precum sora-sa vitrega, asa ca nu astepta sa curga like-urile. Cauta manusile de cauciuc sa nu-si strice manichiura semipermanenta proaspat facuta cu facaletul de maicuta vitrega inainte sa-si ia campii si se pune pe treaba.

curatenie hot cleaning
Sursa foto

Sfanta Vineri nu a mai facut curat dumnezeieste de cand a fost operata de hernie de disc, acum vreo doua decenii; pe deasupra, avea o droaie de lighioane paroase care-i faceau permanent mizerie de nedescris. Cu mainile la ochi sa nu ma vada nenorocirea, Aspirica arunca mai intai o rugaciune printre dinti, de auto-incurajare:
"Inger, ingerasul meu,
Hai, nu ma lasa la greu..."

pisicile fac curat
Sursa foto

De 3 ori cruce, un pas inapoi si o prinde iar indoiala: Cum sa curat rapid toata casa pana la amiaza, cand vine stapana?! Cand nu stii de unde sa incepi, incepi mai bine cu o pauza. Una de bantuit online. Nu ca fata ar fi fost lenesa, da' voia sa gaseasca rapid o solutie de curatat praful, o ustura deja nasul si i s-au inrosit ochii. Si-n padure nu se gaseste nicicum un magazin online de aspiratoare sa scape imediat de tot jegul fara batai de cap.

Fiind membra veche a unui grup de Facebook specializat in curatenie profesionala, ceru ajutorul suratelor si imediat incepura a curge sfaturi:
- ai grija, baba sigur are casa plina de acarieni, faci o alergie de n-o sa te mai ia de nevasta nici tata lu' Fat Frumos la trei zile dupa ce nevasta-sa a devenit vaduva
- daca aveai un aspirator cu filtru HEPA, de-ala cu dubla functie, de aspirare in mediu uscat si de aspirare in mediu umed (pentru bale si alte lichide provenite de la orataniile de curte), era STAS!, nu mai ramanea nici urma de praf, ca filtrele alea retin in apa toata mizeria, le-ai spalat la final si gata, ai casa luna, parfumata si bine igienizata
- vezi pe sub pat poate gasesti vreo perie in T sau perie cu cap rotund, sa ajungi prin toate colturile
- pune o poza cu vechiul aspirator al babei, poate reusim sa-l resuscitam; biata Aspirica a gasit numai o poza din tinerete a Sfintei Vineri si a incarcat-o pe grup, da' n-a fost de mare folos:

matura zburatoare
Sursa foto
- spala-i geamurile cu solutie de otet si bicarbonat, sa se despinda usor murdaria
- sterge panzele de paianjen cu cutitul sau "aspira-le" cu matura
- cauta prin pod, prin lazile babei, poate gasesti ceva pitit, o solutie miraculoasa ori vreun robotel

Pana aici a reusit fata mosului sa citeasca si a si tulit-o spre pod. Printre mormane de zdrente vechi aruncate, zaceau cufere de lemn de toate marimile, culorile si dumensiunile posibile. Curioasa din fire, deschise unul ceva mai tocit, care parea a fi folosit mai des. Nu mica-i fu mirarea cand descoperi doua ondulatoare si un epilator de ultima fita.
 - Ce-o face Sfanta Vineri cu astea?! Le-o fi luat din vreun magazin online sa le dea cadou fetelor care-o ajuta la treaba de Martisor? Ca pe ea sigur n-o vad defrisata ori ferchezuita...

Mai deschide o alta lada, cu atata emotie de parca facea unboxing noului smartphone Samsung S7. Alte electrocasnice mici si mari si-au facut aparitia in razele palide ale soarelui care strapungeau acoperisul subred. Le-a luat rand pe rand la desfacut si avu impresia ca baba si-a cheltuit pensia pe cativa ani numai pe electronice si electrocasnice.
- Or fi fost reduceri la aspiratoare? Ca prea multe-s gramada aici! A, uite-l si pe ala portocaliu cu negru din reclama. Ia sa-l incerc!

rohnson aspirator

Si-l scoate de acolo in graba, sa nu vina cumva Sfanta Vineri si s-o surprinda. In numai o ora, casa-i stralucea. A reusit sa adune tot parul cazut de la mate, catei, capre si ce mai behaia prin curte, a aspirat chiar si puful din pernele primite zestre candva de batrana. Bineinteles, a trebuit sa schimbe apa de multe ori in tot acest timp, lesne de inteles de ce. La fel de lesne se schimba si apa din recipientul de colectare al aspiratorului minune, fara a inhala vreo particula de praf. In incaperi atmosfera se reimprospata vazand cu ochii, devenind un mediu curat si sanatos, eliminand riscul de a se dezvolta alergii si astm bronsic.

Totodata, a suflat cu aspiratorul frunzele cazute pe pervaz iarna trecuta, apoi a sters bine glafurile cu o carpa umeda. Schimbad cele cinci perii in functie de cotlonul casei si trebaluind de zor, nici nu si-a dat seama cand pe usa a intrat Sfanta Vineri si-a ramas inmarmurita-n prag:

- M-ai nenorocit! Aspiratorul acela era pus deoparte pentru Spring Market, evenimentul de peste o saptamana. Ce-i mai dau eu popii acum cadou sa m-asigur ca mi-o zice "Vesnica Pomenire" cand o fi sa fie si n-o canta cumva... "Tarancuta, tarancuta, cu bujori in obrajori"?! 


***

PS. 1 - pozele-s pentru voi, cititorii, nu pentru fiica-mea :D
PS. 2 - asta fu articolul meu pentru Spring SuperBlog 2016, proba 1, Primăvara începe cu MarketOnline și Rohnson!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)