marți, 22 septembrie 2015

Veverita, animal de companie

- Pot sa iti mangai si eu veverita? Te rog, vreau sa ma joc putin cu ea.

Hai nu rade pe sub mustati! E replica pe care am auzit-o aseara in scara blocului meu, cand stateam la un pahar de vorba cu o vecina. Un baietel de vreo 4-5 anisori i-a adresat-o unei fetite putin mai mare decat el. Primul meu impuls, de adult, a fost sa rad cu gandul la alta "specie" de veverite, cu mult mai domestica. Insa m-am prins imediat ca
fetita avea ca animale de companie niste veverite. Am fost putin surprinsa de asta. De obicei oamenii isi aleg prieteni necuvantatori usor de intretinut, precum catei, pisici, pesti, reptile, hamsteri, pasari. Chiar si iepuri. In jurul meu n-am auzit insa pe nimeni sa aiba acasa veverite.

Le admir cu drag prin parcuri si le ademenesc cu nuci, ca tare-s dragalase si vioaie, pline de energie de dimineata pana seara, mereu in cautare de hrana. N-am vazut inca niciuna prin vreun pet shop, desi sunt convinsa ca exista din moment ce se afla la vanzare hrana si jucarii pentru veverite, pe langa cele pentru alte animalute.

Am dat in seara asta o cautare pe net si am aflat cate ceva despre veveritele siberiene, de casa. E bine sa fie crescute in cusca de metal cu gratii, nu in acvariu sau in cusca pentru rozatoare (hamsteri, de ex.). Daca sunt ingrijite bine, pot trai in captivitate pana la 10-11 ani. Dar sa nu fie tinute singure, ci in pereche sau grup. Datorita comportamentului lor foarte activ, e bine sa se acorde o atentie sporita ingrijirii. Imi si imaginez veveritele catarate cand pe lustra, cand pe perdeaua din living. Ba nu, uite-le pe dulapul de bucatarie, cauta punguta cu alune. :) Daca va hotarati sa va mandriti cu o veverita in proprietate, aveti in vedere ca cele trecute de varsta de 18 saptamani sunt ceva mai greu de imblanzit si-o sa va chinuiti sa-i mangaiati blanita moale.

Iote ca am ma aflat ceva. Omul cat traieste, invata.:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)