miercuri, 2 septembrie 2015

Anestezia dentara in timpul alaptarii

Cand omul vrea sa faca ceva, gaseste o cale. Cand nu vrea, gaseste o scuza.

Cred ca cele mai frecvente scuze le gasim cand vine vorba de mers la dentist. Nu ne mai doare nimic cand ne gandim la zgomotul frezei. Sau n-avem timp. Ori caria e mica, abia o vezi. Lucrarile stomatologice-s scumpe. Nu ne place gustul sau mirosul medicamentelor folosite in cabinet. Ne e teama de durere si amanam iar si iar pana devine urgenta treaba, chiar daca stim de la inceput ca se foloseste de obicei anestezic daca trebuie umblat la nerv, fie spray, fie injectabil. Lista poate continua cu 101 motive pentru evitarea dentistului.

In timpul sarcinii si alaptarii vizitele la medicul stomatolog nu trebuie sa se opreasca. Corpul ia foarte mult din calciul mamei si-l da bebelusului, prin placenta, respectiv lapte, astfel ca oasele si dintii mamei au de suferit si se impune un aport suplimentar de calciu. De cele mai multe ori insa, nu e suficient si apar cariile si durerile dentare. E stiut ca orice mananca mami ajunge la pui, inclusiv medicamentele. E foarte dificila interventia stomatologica "pe viu", asa ca au aparut noi tehnici si substante care sa vina in sprijinul pacentei. E mai simplu sa previi sau sa tratezi o carie mica decat sa faci o extractie.

Anestezia clasica, in gingie, e exclusa in general in timpul alaptarii. Sau se face numai daca se intrerupe alaptarea o zi-doua, sa nu fie afectat bebe. Ramane un alt tip de anestezie pe care l-am testat de curand, anestezia in dinte. Dupa ce m-a chinuit dentistul si mi-a scos un nerv pe viu, a apelat la aceasta tehnica la un alt dinte. Doare al naibii de tare intepatura ca se face in interior, in os. Nu tine nici mult efectul, cateva minute, suficiente totusi sa nu sari de pe scaun la fiecare manevra a doctorului. Dar cantarind lucrurile, e cea mai buna solutie cand esti in nevoie. Dupa 1-2 ore poti alapta iar durerea ta se uita cand tii ingerasul in brate si-l privesti cum mananca lacom laptic bun si sanatos. Cel mai bun laptic din lume.

Deci solutii se gasesc, vointa sa fie!

Daca vreti programari la "calaul meu cel bun", indrazniti sa sunati la Orhideea Medical, dr. Catalin Anghel: 0786.108.751. Dl. doctor are cabinet stomatologic privat in Berceni, zona Aparatorii Patriei, primul bloc din spatele facultatii Spiru Haret si Televiziunea TVH (Sos. Berceni nr. 22). Se ajunge foarte usor, de la gura de metrou Aparatorii Patriei doar se traverseaza intersectia. Din Popesti Leordeni si pana la cabinet eu fac in jur de 15 minute pe ceas, deci bebelina n-a fost lasata cu altcineva prea mult timp.

dentist bun berceni popesti aparatorii patriei

Domnul doctor e un profesionist, lucreaza atent, igienic si e foarte implicat. Nu te lasa sa pleci pana nu e sigur ca dintii sunt corect tratati si nu apar complicatii. Explica pe intelesul pacientului ce face si de ce, lucreaza cu radiografia alaturi, sa vada bine si ce-i in interiorul dintelui, repara ce au stricat altii. La un moment dat invatasem pe dinafara anumiti termeni specifici: diga, fuloar, pensa, turbina, cleste de extractie, cleste perforator, chiurete, ace pentru pulpa etc.

Puteti sa-i spuneti ca aveti numarul de telefon de la mine. Mi-a declarat ca nu ma va uita toata cariera lui, asa "cosmar" de pacienta i-am fost, cu craterele mele ce erupeau fix cand pregatea dumnealui sa incheie lucrarea. De muuuulte ori! Sa-l ajutam sa nu ma uite, zic! 😂😉

Sper sa fiti paciente mai cuminti decat am fost eu.
Hai, nu lasati dintii frumosi de azi pentru gaurile urate de maine! Mergeti la control si tratament LA TIMP! :) 

Harta interactiva Orhideea Medical - cum se ajunge la cabinetul stomatologic din Aparatorii Patriei, cartierul Berceni:


Update: 27.10.2017

Au trecut 2 ani de la finalizarea lucrarii. A fost destul de complexa (luni multe de tratament), insa n-am avut nicio problema de atunci. Nicio durere, inflamatie sau sa-mi crape vreo coronita. Imi mentin aprecierea pentru dl. doctor si il recomand cu aceeasi incredere.

Si un aspect de subliniat: flexibilitatea financiara m-a ajutat enorm. Desi suma initiala n-a mai coincis cu cea finala si a crescut simtitor costul (intre timp au aparut complicatii la alti dinti si a fost nevoie de interventie urgenta si la ei - inflamatii & dureri crunte & antibiotice &Co), aproape n-am simtit cand am platit. Mi s-a permis sa achit esalonat cand vreau eu si cum vreau eu, mi-am impartit singura transele dupa bugetul casei si mi-a usurat decizia de a face tratament cat mai complet. Se vede ca lucreaza din placere si nu pentru bani. Big like (si) pentru asta. :)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)