miercuri, 30 septembrie 2015

Saltele verzi pentru viitorul nostru

Aducerea pe lume a unui pui de om inseamna, pe langa nemarginita bucurie, o imensa responsabilitate. Un ingeras plapand depinde de tine din prima secunda a vietii sale. Trebuie sa ii asiguri toate conditiile pentru o buna crestere si dezvoltare.

Inainte sa-mi fac bagajul de maternitate, m-am apucat sa pregatesc patutul bebicai mele cu tot ce-i trebuie, cand mi-o aduce barza sa mi-o lase direct in asternutul vesel, curat si calcat. Avand in vedere ca in primele luni bebelusii isi petrec cea mai mare parte a timpului dormind, a fost o reala provocare sa aleg patutul si accesoriile potrivite. Cu pixul pe hartie am inceput sa notez caracteristicile pe care trebuie sa le indeplineasca fiecare obiect principal cu care EA va intra in contact in timpul somnului.

S-o luam pe rand:
1. Patul
- dimensiunea potrivita 70x140 - ii ajunge pana pe la varsta de 3-4 ani sigur
- marginile sa fie bine finisate, colturile rotunjite pentru a nu se accidenta
- sa aiba pe o parte bare detasabile, cand mai creste EA putin, sa coboare in siguranta din pat, sa nu se catare peste bare sau sa sara
- sa aiba somiera solida, stim cat de
neastamparati sunt puii de om
- vopseaua folosita sa nu fie toxica sau periculoasa pentru copii, preferabil pe baza de apa
- design modern si bine gandit, cu eventuale spatii utile alaturi

2. Salteaua
- evident, aceeasi dimensiune de 70x140, sa incapa in patut
- sa fie creata din materiale naturale care sa permita circularea aerului cu usurinta pentru a se evita sufocarea
- sa fie ortopedica, adica sa sustina bine coloana vertebrala in pozitie corecta, sa permita relaxarea incheieturilor
- sa ajute la relaxarea musculaturii si implicit circulatia sanatoasa a sangelui
- sa fie ergonomica, sa nu-mi doarma copilul ca pe mazare
- sa aiba husa lavabila
- sa nu tina umezeala si sa nu intretina dezvoltarea acarienilor si a diferitelor ciuperci

3. Lenjeria
- sa fie din bumbac, usor de intretinut si sa poata fi spalata si calcata la temperaturi inalte
- sa mentina uscata pielea bebelusului absorbind transpiratia
- sa fie in culori placute, eventual cu niste animalute frumos imprimate
- cearsaful de pat sa aiba elastic, sa nu se stranga mototol sub bebelusa cand se va misca agitata de colici

4. Protectiile laterale (aparatorile laterale) 
- sa fie suficient de ferme, cu umplutura non-alergica, lavabile la temperaturi inalte
- sa absoarba socurile cand bebelina va da din picioruse, se va ridica sau va da cu gurita de marginile patutului
- sa aiba culori vesele, sa capteze atentia si sa permita relaxarea ochilor

Dintre toate, cel mai dificil mi-a fost sa aleg salteaua. Am vazut si saltele cu memorie, am vazut si cu arcuri, saltele ortopedice si superortopedice, cu fibra de cocos, cu seminte de hrisca ori cu fibre de bambus. Fiind la primul copil, de unde sa stiu eu care-i varianta mai sanatoasa?

Brat la brat cu viitorul tatic, am colindat magazinele de profil in lung si in lat, am fost la targuri, am scotocit internetul pana am gasit una care sa-mi fie pe plac. In magazinul online al producatorului de articole destinate somnului Green Future am dat peste o saltea mai buna decat speram sa gasesc.

Am ales una din spuma poliuretanica superelastica, cu husa din fibre naturale de bambus, prietenoasa cu mediul si cu pielea, care absoarbe umezeala cu pana la 40% mai bine decat bumbacul. Fiind fara tratamente chimice daunatoare, bambusul e ideal pentru persoanele predispuse la alergii sau cu pielea sensibila. Fibra de bambus absoarbe si neutralizeaza mirosurile, este foarte placuta la atingere si rezistenta la uzura (am garantie 7 ani pentru saltea).

In afara de argumentele deja mentionate, m-a convins si brandul romanesc, prezent pe piata noastra din 2004. Compania are exporturi in Anglia, Germania, Bulgaria, Moldova, Suedia si Italia.


saltea verde Green Future
 saltea calitate Green Future

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)