duminică, 4 octombrie 2015

Doi purici

Pe spinarea unei cateluse, doi purici stau la taclale si discutii aprinse. De fapt, se cearta de zor de cateva ore. Primul a ciupit catelusa de piciorul din spate, unde era "teren" caldut si ea nu se poate scarpina, deci deplina siguranta. Al doilea, a ciupit de coada, loc rece, sarac si periculos de alunecos. La poarta casei opreste o masina colantata cu "Servicii dezinsectie Timisoara" in rosu si negru. Ei o ignora si continua cearta:

- N-ai sa te inveti minte niciodata? Ti-am zis de zeci de ori, n-ai ce sa gasesti pe coada unui caine, nici colaci, nici merdenele. Daca vrei sa traiesti, alege o portiune buna de caine. Nu-ti convine ce-ai gasit? Sari in alta parte, nu te multumi cu putin. Alege calitatea! Ah, voi, tineretul fara minte...
- Mda, bine ca le stii tu pe toate. N-ai auzit cat de daunatoare sunt grasimile de pe burta? Grasimea creste colesterolul, afecteaza inima, scade imunitatea. Si daca mie-mi place sa fiu suplu sa pot sari usor, ce ai cu mine? Da' tu ce cautai in varful urechii drepte? Te credeai alpinist pe Everest?
- Incercam sa imi dau seama ce mai zic aia cu doua picioare prin bucatarie. De dimineata era
agitatie mare. Unul se scarpina de mama focului si era rosu pe o mana. Aia cu par lung era nervoasa ca n-a dormit deloc. Sper ca n-ai ratacit aiurea azi-noapte. Ziceau ceva de deparazitare si nu stiu ce inseamna asta.
- Nici eu nu stiu ce e. Am sa caut pe net. Of, iar nu-mi mai gasesc mobilul. Cred ca l-am uitat pe coada. Ma duc sa verific.

Puricele cel tanar a luat-o iar la topait, cautandu-si mobilul prin labirintul de blana groasa. La un moment dat aude un strigat de ajutor. Prietenul sau tipa ca din gura de sarpe. Apoi tot mai infundat. Tinerelul a grabit topaiala pana a ajuns si l-a gasit mai mult mort decat viu, abia rasufland. Cu ultime cuvinte, cel cu mai multa experienta de viata, zise:

- Fugi cat mai poti! N-am apucat sa te avertizez din timp. Sunt doi uriasi care au coborat din masina cu ceva in mana. Nu stiu ce e, dar ma ustura tare gatlejul, nu... nu... mai... pot... res-res-res-pi-...

N-a apucat sa termine ce avea de zis, ca si-a dat duhul. Doi baieti de la DDD venisera sa faca dezinsectie in toata casa si catelusa fusese si ea prin zona, astfel incat pe primul purice l-a prins total nepregatit, chiar si cu vastele lui cunostinte. Al doilea incearca sa sara pe perdea, in speranta ca o sa se salveze, insa a fost sinucidere curata. In cateva secunde, s-a alaturat tovarasului de suferinta. Odata cu cei doi certareti, intregul neam puricos din casa s-a stins in mai putin de jumatate de ora.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)