luni, 12 octombrie 2015

In alta viata

Cand n-ai ce face, te-apuci si gandesti. 

Ieri, duminica, ploaie, frrrrig de-mi clantaneau dintii in sir indian. Stand cu ochii in tavan, singura sub asternut, m-apuca o criza de gandire (sunt rare, de-asta le numesc crize): oare ce-oi fi fost eu intr-o viata anterioara? In ce o sa ma reincarnez intr-o viata viitoare? Habar n-am daca exista asa ceva, dar e interesant cum imaginatia a-nceput s-o ia pe campii, tesand scenarii, cosandu-le cu simboluri, alergand aiurea, haotic prin corcodus.

M-am transformat in "n" obiecte si fiinte in numai cateva clipe. Cautand trasaturi comune la mine cea de toate zilele, m-am gandit ca as fi putut fi alta data o veverita - iute de picior, haioasa, grabita sa adune merinde, timida, fugara din calea ochilor curiosi. Sau poate am fost lan de mac - placuta privirii, mereu in bataia vantului, ploii si-a soarelui arzator. Dar daca am fost un cavaler templier? Cu armura potrivita permanent, cu sulita pregatita pentru a reactiona in caz de necesitate, atenta la tot ce misca-n jur, intangibila in lumea mea. Nu, nu, am fost lac de munte - rece, cu adancuri de piatra seaca, oglinda cerului, fantana zburatoarelor.

Ba am fost mar rosu. Daa, asta e! Mar am fost intr-o viata anterioara. Am inceput sa
numar pe degete motivele pentru care as fi putut fi mar, in paralel cu trasaturile mele:
- placut colorat la exterior - modesta m-a facut mama, da' boccie nu-s!
- cu aroma discreta - n-am sa torn sticluta cu esente pe mine-n veci
- gustul il afli dupa ce gusti din mar, nu-i suficient sa-l privesti - e musai sa ma cunosti ca om, apoi sa-ti dai cu parerea
- dac-ai gustat din mar, ai parte de beneficii - de-mi intri in gratii (gratii cu tz ar fi scris o "piti pa Feisbuc)", ai numai de castigat
- marul e mereu la inaltime, n-am vazut mar sa creasca-n ghiveci - cat de greu mi-ar fi, tot ma ridic
- dac-apuca sa pice din pom, se loveste iremediabil, arar ramane fara urme - de m-ai ranit, te iert, da' nu te uit
- lasat prea mult in pom sau netratat corespunzator, se strica la interior - aplic rapid legea lui "om": esti om cu mine, sunt om cu tine
- flexibilitate in utilizare (crud, copt, compot, dulceata, placinta, decor) - ma adaptez din mers situatiilor, n-am ochelari de cal si nu zic pas provocarilor
- mereu inconjurat de fruze, fara de care nu poate trai - detest singuratatea
- gata, cu degetul asta numaram!

Am termiat exercitiul de imaginatie cu ce am fost in viata anterioara. Acum... ce-o sa fiu intr-o viata viitoare? In ce mi-ar placea sa ma reincarnez? Imi trec prin teasta cateva idei, unele stralucite, altele ba. Cum ar fi sa ma reincarnez intr-o... Sisi? Nuu, ca ea a fost asasinata si oricum nu s-ar fi adaptat la noile tendinte, nu mi-o imaginez cu un iPhone in mana! Cred c-as putea fi o lanterna, as lumina calea oamenilor asa cum acum luminez noii veniti in echipa. Nu, nu merge. Ar fi prea putin.

Colop Heavy Duty Clasic Line 2300
Sau poate as fi... o stampila? Mm, suna bine. Cred ca mi-ar placea sa fiu o stampila. Una de la Colop, un Heavy Duty Clasic Line 2300, cea fara datiera. Suficient de puternica pentru folosire zi de zi. Mi-ar placea fie denumita Stampila Dorului si sa imprime "Pretuieste-ti familia AZI. Maine dorul macina suflete". As vrea sa circule peste tot mesajul, pe felicitari, pe bilete de tren ori de avion, pe tricouri si fyere, pe bonurile de casa de la hipermarket, pe talonul de pensie ori pe biletul de intrare pe stadion. As vrea ca mesajul meu sa fie vazut de toti cei care uita ca au oameni dragi care-i iubesc si cat de importanta-i clipa. O secunda poate schimba totul. Marile bucurii stau in lucruri mici, simple. Mi-ar placea sa fiu aceea dintre stampile care n-are ragaz, care-i folosita la maxim, oirunde.





stampila copii cartofi

Neavand ocupatie, azi mi-am facut stampila si cu ea am bilet de voie pentru 2 luni de SuperBlog.


PS. L-am intrebat pe Omu' ce crede ca as fi putut eu fi intr-o viata anterioara si-am aflat: patrunjel. De ce? "Ca esti buna!". Patrunjelu-i bun in ciorba, bun de mestecat dupa ce-ai baut si nu vrei sa-i dai un damf lui nenea cu fiola, bun sa-l mesteci in adolescenta dupa ce-ai fumat si inainte sa vii in casa, bun de decorat salata de boeuf, bun pentru detoxifiere si vitaminizare, bun pentru tratarea pistruilor. Si ziceti voi, nu-i speciala declaratia "Te iubesc, legatura mea de patrunjel!"?



*Articol inscris in competitia SuperBlog 2015.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)