vineri, 18 martie 2016

Animatofila anilor '90

Azi mogaldeata mea mica era maraita, eu cu 1001 treburi pe cap. Orice am incercat, n-am reusit s-o linistesc. Imi fulgera prin minte o idee: daca-i pun eu niste desene animate? Nu stie ea ce-s acelea, insa pot sa incerc. Caut o animatie care-mi placea mult in copilarie. Scotocesc prin minte, cu greu decid: Road Runner (strutul si coiotul). Tinem intotdeauna cu strutul si radeam de coiot!
strumpfii

Cu ochii atintiti la strut, se aseaza pe covorul din living, incruciseaza piciorusele turceste si tace malc. Era pur si simplu fascinata. Habar n-am cat intelegea, insa privind-o cum savura imaginile, mi-a defilat prin minte copilaria mea. Acele momente cand era liniste in casa iar eu si frate-miu ne holbam la "desene". Eram cei mai cuminti copii din lume! 20-30-40 de minute pe zi, cand isi facea mila TVR-ul.

Anii '90. Rulau cele mai frumoase animatii din toate timpurile. Multe dintre ele mi-au ramas in suflet si le-as revedea oricand, abunda de mesaje educative si veselie. Nu pot face un top, insa am scotocit azi internetul si atat de multa bucurie la revederea unor imagini din frageda pruncie n-am trait demult. Impart cu voi cateva titluri, poate vi le amintiti. Daca nu, cautati-le pe Google/Youtube, merita. Sau la Empire Film, distribuitor important de filme si animatii, colaborator licentiat si distribuitor exclusiv Sony Pictures Entertainment in Romania. 

Asadar, iata cu ce animatii am crescut si cum m-au marcat:
  • admiram curajul, forta, prietenia, echipa, lupta bine/rau - Grendizer, Captain Planet, Sailor Moon, Piratii Apei Negre, Tinuturi Stravechi, Zorro, Conan, Batman, Superman, Spiderman
  • empatizam cu eroii principali - Gradina Ascunsa, Mica Sirena, Frumoasa si Bestia, Sandybell, Thinkerbell, Mizerabilii, Cocosatul de la Notre Damme, Printesa Lebada, Cenusareasa, Alba ca Zapada, Frumoasa adormita, Mulan, Pocahontas, colectiile Disney
  • visam sa traiesc aventuri - Calatoriile lui Nils Holgerson, Cartea Junglei, Huckleberry Finn, Aladinn, Alice, Tarzan, Vrajitorul din Oz, Printul Egiptului
  • ma minunam de nazbatiile animalutelor/familiilor trasnite - Bambi, Regele Leu, Taz-mania, Pisicile Aritoctrate, 101 Dalmatieni, Bugs Bunny, Regele Leu, Simbad Marinarul, Pif&Hercule, Strumpfii, familia Flinstone, Simpsons, Jetson, Mickey, Ratonii, Donald, Pantera Roz, Tom&Jerry, Chip&Dale, Sylvester&Tweety, Scooby Doo,  Doamna si vagabondul, Dumbo, Timon&Pumbaa, Winnie, Balto, Ferma animalelor, Yogi Bear, Goofy, Porky Pig, Speedy Gonzales, colectiile Looney Tunes/Merrie Melodies
  • am inteles religia - Cartea Cartilor, Casuta Zburatoare
  • portia de amuzament - Popeye, Betty Boop, Balanel si Miaunel, Hunky&Spunky, Nu zaiet pagadi

Completeaza-mi lista!



*Articol scris pentru Spring SuperBlog 2016, proba 6, Animatii care v-au marcat copilaria, Sponsor Empire Film

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)