miercuri, 18 martie 2015

Robo Civilis pentru Homo Hapiens

Intr-ale tehnologiei am fost mereu o "afoana", nu s-a lipit de mine neam! Mi-am luat numai informatiile de baza cat sa ma pot descurca onorabil daca Doamne fere' sunt prinsa la inghesuiala si... cam atat! Nu ma-ntreba pe mine care-i diferenta dintre Intel si AMD, intre Android si iOS, intre IDE si SATA. Am sa raspund ca unu-i mai bun, insa n-o sa stiu sa indic exact care.

Si totusi, daca m-ar apuca intr-o zi focurile creatiei, stiu exact ce as plasmui cu mana mea: l-as crea pe Robo Civilis, un mic robotel al carui unic scop ar fi sa ne transforme din Homo Sapiens in Homo Hapiens.

Ar fi cam de marimea unui telefon si s-ar atasa la acesta, ca tot e obiectul nelipsit din orice buzunar (mai lesne gasesti om fara bani decat om fara telefon, nu?!). Principiul de functionare ar fi simplu: ori de cate ori ne enervam, ridicam tonul sau devenim maimute vorbitoare ar emite sunete scurte, sa ne
aduca aminte sa fim civilizati si sa ne comportam cuviincios. Sa piuie cand uitam sa spunem "multumesc", "te rog", "imi cer scuze" sau banalul salut "buna ziua", cuvinte si expresii aflate deja pe cale de disparitie. Ne-ar atrage atentia cand aruncam pe jos mucuri de tigara si deseuri menajere, cand sofam aiurea si injuram ca la usa cortului, cand cuprinsi de euforie uitam ca nu suntem singuri pe o insula pustie ci traim alaturi de alti oameni, in societate. Iar cand chinuim grav limba materna, tare mi-ar placea sa ne dea cate un scurtcircuit, un impuls electric de sa ne usture.
sigla mediadot
Pentru componente as apela cu siguranta la colegul meu de pat, ca el sigur stie unde gasesc oferte HDD demne de luat in seama. Eu am zarit la un moment dat niste oferte SSD Intel, insa parca nu m-as arunca pana nu-i cer parerea de mester butonist IT. Nu de alta, dar daca Robo Civilis al meu reactioneaza mai greu din cauza hardului, ma trezesc cand stau cuminte cu burta la soare ca-mi aplica un curent in partea dorsala de ma prajesc instant si capat coafura Einstein pentru ca in urma cu o ora i-am cerut vanzatoarei "Da-mi doo inghetaturi, fa! Hai k ma grabesq!". Pentru placi de baza si de sunet, memorii si altele asemenea am magazinul MediaDOT.ro. Gasesc aici de toate, numa' pe mama nu, ca ea are treaba acasa.

Mi-as dori cate un Robo Civilis cu cel putin un an de functionare la fiecare individ, timp suficient sa reinvatam sa fim oameni, sa zambim, sa fim mai buni si mai atenti cu cei din jur, sa fim fericiti, sa fim Homo Hapiens. Asa poate n-am mai vedea chipuri schimonosite de nervi pe strada, functionare nef...ericite in spatele ghiseului, soti exasperati de pretentiile consoartei, angajati cu sufletul in piuneze si analfabeti garla. Am lasa deoparte tot ce-i artificial si rece si am incepe sa conectam singuri creierul inainte sa deschidem gura.

Ah, ce utopie-i robotelul meu! Insa nimic nu ma-mpiedica sa visez la o lume mai buna. Doar visele-s ale mele si nu mi le poate lua nimeni!



*Articol scris pentru Spring SuperBlog 2015 - proba 8, INTEL...igenta artificiala in anul 2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)