luni, 8 octombrie 2018

Și lupul merită o îmbrătișare!

Ieri am fost, pe rând, ied, capră, lup într-o căsuță-ciupercă. Am mâncat iarbă, porumb din trifoi, mâncare gustoasă din pietre servită pe platouri de frunze de arțar uscate, plăcinte din frunze galbene căzute în spatele căsuței. Am fost închisă în căsuța mea cu cheie imaginară și sfătuită să nu deschid ușa nimănui cât mama mea (apoi mamele mele) era la piață. Jocului meu și al moțatei s-a alăturat bucuroasă o fetiță frumoasă foc, cu ochi albaștri de te pierzi în ei, ce și-a intrat rapid în roluri.



Când toate 3 am ajuns iezi și ne strâmbam la tati-lup pentru că ne făcea poze amuzat și nu putea intra în căsuța noastră, urmat apoi de un "gâdi, gâdi" la burta lui mare, fetița s-a dus la tăticul ei și s-a întors cu ochii aproape în lacrimi:

- Tati meu nu vrea să fie lup... :(


Am înghițit în sec și am decis să fiu eu lup și să le alerg prin căsuțele-ciuperci. Am prins-o într-o căsuță și am vrut s-o "mănânc". M-a privit cu ochii ei frumoși și mi-a dat o îmbrătișare mare, mare, strâns. Mi-a venit să plâng instant, mi-a rupt sufletul gestul său curat. Pentru ea însemna enorm că mă maimuțăream și mă jucam cu ea.

Îmbrătișarea aceea putea fi pentru tăticul ei care a ales s-o trimită la joacă, în timp ce el stătea cu alți câțiva adulți la bârfă. Ar fi durat 1 minut să stea la gâdilatul copilului său apoi s-ar fi întors la activitatea sa. Eu promit că n-aș fi venit, mă păruia soția prezentă, nici soțul meu nu cred ca ar fi fost prea fericit. 😂


Dragi tătici, dacă ajung rândurile astea la voi: jucați-vă cu copiii, fiți pentru ei cel mai trăsnit personaj, faceți ca toți balaurii din lume sau fiți șoricei, bondari, prinți ori babuini. Ce contează gura lumii când copilul e fericit și vede în tăticul său cel mai cool tătic din lume?! Nu, copiii nu vor cere la nesfârșit să se joace cu voi. Doar 2-3-4 ani. Apoi o să le duceți dorul. Prețuiți timpul împreună, nu se mai întoarce! Să își amintească copilul peste ani ce momente frumoase a petrecut cu tati, nu cât a fost de rănit de refuzuri repetate, taclale de adulți și joaca cu străinii.

"Mâncați" pietre și fiți lupi, cultivați-le imaginația. Și voi meritați o îmbrătișare! Cea mai sinceră îmbrătișare, n-o ratați! 😃


Foto: arhiva personală

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)