duminică, 8 octombrie 2017

Gostinu, plaja si pescuit pe Dunare, aproape de Bucuresti

#review #undeiesim #activitatigratis #aproapedeBucuresti #plajaGostinu
Am dat o fuga vara asta la #Gostinu, la #Dunare, in jud. Giurgiu. E destul de aproape de Bucuresti, vreo 70-75 de km, putin peste o ora, intr-un fel de lunca formata de batranul fluviu. Drumul e bun, se merge pe DN5, apoi la Fratesti se face la stanga, spre satul Oinacu. Prin satul Gostinu e proaspat asfaltat, inca se vede smoala neagra in lateralul drumului. E o singura portiune nasoala, dupa dig. Cam vreo 2 km, cu gropi serioase din loc in loc, de la dig pana la Plaja 2 care-i mai lata decat Plaja 1 (o fasie de nisip sub niste boscheti). Incercati sa nu ajungeti pe acolo imediat dupa vreo ploaie mocaneasca.



#Plaja e intinsa, cateva sute de metri. La baza pomilor e nisip fin, pe mal si in apa sunt mai mult pietricele si scoici decat nisip. Apa limpede si curata, calda, cu intrare lina, perfecta pentru copilasi. Nu m-am dus in larg, am ajuns pe seara si scazuse puterea soarelui, asa ca n-am mai pus costum de baie pe mine. Doar vreo 20 de metri si apa abia era usor peste genunchi. Spre celalalt mal sigur e foarte adanca, am vazut o barja trecand. Pe „un cap” de plaja se adunasera pescarusi.


Pe mal erau corturi de camping, rulote si doua terase-bodegi. De la una rasuna muzica populara si de petrecere pana pe celalalt mal. Eu am o problema doar cu manelele, asa ca nu m-a deranjat deloc muzica. Din loc in loc cenusa de la gratar si cateva PET-uri, semn ca au mai fost pe acolo „t(u)risti”. Aglomeratie redusa, insa era si ora tarzie, duminica dupa amiaza. Mi-a parut tare rau ca n-am mers mai devreme. Tantari n-am prea vazut, m-a bazait unul in drumul de intoarcere, in masina. :D

Daca vreti sa evadati intr-un week-end si nu stiti unde, recomand Gostinu. Faceti un gratar, un picnic cu ce aveti in traista, castele din nisip, dansuri din buric, volei, inaltati zmee, dati la peste, stati la umbra, cititi. Gasiti activitate si relaxare, la umbra copacilor sau la soare. Nu-i ca la mare, dar sigur e mai bun decat praful orasului si galagia vecinilor. E un loc bun nu doar pentru plaja vara ci si pentru pescuit sau pentru iesit in week-end toamna sau primavara, cand zilele-s mai racoroase. Atentie, e apa de frontiera, se pot aplica reguli speciale pentru pescuit si traversarea apei. :)


PS. Cand vremea nu permite sa ajungeti pe malul Dunarii, la Gostinu, aruncati o privire peste colectia mea de recomandari pentru activitati relaxante (aproape) gratis in Bucuresti. Am adunat peste 44 de idei de petrecere a timpului liber, sigur gasiti si ceva pe plac. Doar sa vreti sa schimbati monotonia cu buna dispozitie. 

V-astept sa reveniti cu impresii si voie buna! Si cu un share, sa afle si altii despre acele locuri frumoase din Romania. ;)




















*Fotografii arhiva personala

8 comentarii:

  1. Frumoasa initiativa ! Felicitari !!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am fost ieri Super locul merge si un gratar si o baie

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut
    Foarte frumos blogul.Ceva mai multe detalii despre locurile de pescuit ?
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu am fost acolo, dar ma incanta ideea ..dar fara populara si pet uri

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesanta locatie,cu siguranta este frumos.

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitări pt. cea ce faceți,se vede printre rânduri pasiunea de a împărtăși și altora lucruri interesante. BRAVO, sincer.

    RăspundețiȘtergere

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)