miercuri, 18 ianuarie 2017

Experienta Cora Drive

In incercarea de a fi cat se poate de responsabila cu cheltuielile, caut solutii si trucuri pentru economisirea banilor si a timpului. Nu mai stau demult la cozi sa platesc facturile, le achit online. Daca am nevoie sa fac vreo plata, fie aleg plata online cu cardul (inrolat in sistemul 3D Secure, pentru plati sigure pe internet), fie folosesc aplicatiile Internet Banking oferite de bancile cu care colaborez. E simplu, comod, sigur, ieftin.


Despre organizarea cheltuielilor saptamanale prin metoda meniului saptamanal, am povestit in acest articol. Noutatea acestui an este apelarea la serviciile de livrare la domiciliu oferite de hipermarketuri pentru toate acele cumparaturi saptamanale. Am intrebat la finalul anului trecut in stanga si in dreapta care serviciu de livrare la domiciliu e mai bun, Cora Drive sau Carrefour Online. Am cantarit avantaje, dezavantaje, pareri pro si contra pentru fiecare in parte si am ales Cora Drive. Evident, multumiri si nemultumiri exista peste tot, suntem oameni si avem opinii diferite. Dar hai sa povestesc experienta mea.


1. Inainte de Revelion, am vrut sa dau o comanda online la Cora. Timpul de livrare la domiciliu sau de ridicare din magazin nu ma avantaja, asa ca am renuntat dupa ce aveam cosul plin cu de toate si mai trebuia sa aleg doar data primirii produselor si modalitatea de livrare. Am ales sa mergem in Metro ca "e mai ieftin". Nu, n-a fost mai ieftin, am cheltuit cu 30% mai mult decat ne-am propus initial, am vazut stele verzi la casa de marcat, cand a trebuit sa achit factura. Asa se-ntampla in magazin, vezi un produs, ti se pare ca ai nevoie de el si il adaugi din impuls in carutul de cumparaturi.


2. A doua tentativa a fost saptamana trecuta. Spre surprinderea mea, am gasit in cosul de cumparaturi de la Cora Online produsele pe care le pregatisem pentru Revelion. Lista era deja salvata, trebuia doar sa dau comanda. Bineinteles ca mi s-a aprins beculetul: deci pot sa completez oricand lista, produsele mele vor ramane acolo, iar cand am nevoie, doar dau "trimite comanda". Asta e un mare avantaj in ajutorul celor care nu prea dispun de timp liber. Revenind, am facut lista noua de cumparaturi, insa sub nicio forma nu ne-am gasit un interval convenabil de livrare. Am printat cosul de cumparaturi din contul online si am mers direct in magazin. Surprizele iar se-arata: bonul de casa a fost mai mare fata de lista printata, semn ca preturile din magazinul fizic difera fata de cele din magazinul online, in sensul ca unele produse sunt mai scumpe la raft.


sacosa cumparaturi hipermarket cora online3. A treia incercare a fost sambata. Vineri seara m-am trezit cu frigiderul gol si voiam neaparat sa fac cumparaturi sambata (duminica o dedic de obicei timpului petrecut in familie). Am avut posibilitatea de a ridica produsele direct din magazin. Fix ce aveam nevoie! Oricum sambata am fost plecata toata ziua de acasa, seara m-am oprit sa-mi ridic comanda. Cu o jumatate de ora inainte de ora stabilita pentru ridicare din zona drive, am primit un mesaj de la Cora cu un reminder pentru comanda. Ajunsa la Cora, de la Serviciul Clienti am fost indrumata spre casa 30 unde trebuia sa ridic un receptor si sa anunt ca am venit dupa produse. Zis si facut. Fara exagerare, in vreo 10 minute, unul dintre angajati s-a prezentat cu un carucior ticsit cu sacose de hartie pline. Erau produsele mele aranjate frumos pe categorii, in pungi separate. Succint, experienta mea cu Cora Drive de sambata seara ar fi cam asa:

- comanda data pe apucate, livrare de pe o zi pe alta (ridicare personala din magazin)
- ambalare si livrare profi, nu mi s-a scurs sangele de la carne pe detergenti, fiind depozitate separat
- bonul de casa a fost mai mic cu peste 11 lei fata de cat m-ar fi costat daca as fi luat FIX aceleasi produse din magazin. Cum se explica asta? Am avut multe produse care se vand vrac, la kg. Pe site e o cantitate standard care apare si pe comanda. Insa cand angajatii merg pe raioane sa adune produsele, e imposibil sa nimereasca FIX cantitatea de pe comanda. Atunci vor pune putin peste, dar tu ca si client vei plati numai cantitatea pe care ai comandat-o. Sau daca nu mai au pe stoc un produs, iti propun inlocuirea lui cu un produs similar, dar de o calitate net superioara. Mergand mai departe cu calculele, daca as fi ales sa mi se livreze acasa, as fi platit efectiv 4 lei livrarea (adica 11 lei bonus castigat prin diferenta de cantitate scazuti din taxa pentru transportul la domiciliu de 15 lei). N-am ales intentionat produse vrac pentru cativa banuti in plus, asa s-a nimerit.
- legumele si fructele sunt proaspete, pe alese, fara lovituri, coapte sau intrate bine in parg

legume fructe comandate online la cora

- carnea si produsele perisabile au termen de valabilitate mare (de ex. 19 ian. sau 21 ian. pentru carne refrigerata cumparata in 13 ian.)

cora online carne termen garantie

- mezelurile vrac si cascavalul vrac au fost feliate, eu doar o sa le pun in sandwich
- dupa livrare si plata, am primit factura pe mail
- angajatul a fost foarte amabil si zambitor, lucru rar intalnit prin magazine la ore tarzii, in week-end


Per ansamblu, ma declar multumita de prima comanda concretizata pe Cora Drive. Evident, mi-ar fi placut sa o primesc acasa, insa la ce nameti sunt in Bucuresti, sunt de inteles aglomeratia la comenzi online si timpii mari de livrare. Cat am asteptat sa-mi vina produsele, am schimbat cateva vorbe cu unul dintre agentii de paza si era uimit de valul urias de clienti din acea zi. Spunea ca nici inainte de sarbatori n-a fost magazinul atat de plin (hipermarket+drive). Tot de la el am aflat ca a fost redistribuit personal pentru comenzile date pe site si ca se intentioneaza suplimentarea angajatilor de pe acest raion. Vestea nu poate decat sa ma bucure, e un semn ca se doreste extinderea serviciului. Inceputul e promitator, axat pe calitate si sper s-o tina tot asa. Vom avea cu totii numai de castigat. Dupa cateva comenzi am sa pot face si comparatii, am sa ma lamuresc mai bine.


Intentionez sa incerc si Carrefour Online. Am vazut ca exista si o aplicatie pentru mobil, BRINGO se numeste, cu ajutorul careia se pot face cumparaturi din mai multe magazine, inclusiv Carrefour. Marele avantaj este ca livrarea se face in 2 ore, nesperat de rapid. Am auzit multe pareri bune si despre Bringo, dar si mai putin despre unii curieri. Deh, sunt oameni, au si ei zile mai proaste.


Voi ce servicii de acest fel ati incercat si ati fost (ne)multumiti? Impartasiti si cu mine experientele, sa invatam impreuna cum sa ne facem viata mai frumoasa, mai usoara. Multam! 



*Foto: arhiva personala

11 comentarii:

  1. Inca n-am incercat comanda online la hypermarketuri (poate si fiindca am o gramada de magazine in apropiere, sa tot aleg), dar acum, ca am citit la tine, prind curaj. Chiar Cora e vizavi :)
    Multumesc pentru impartasirea experientei si sunt curioasa cum vor decurge si urmatoarele sesiuni de cumparaturi. Spor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am mai facut de-atunci inca doua comenzi, a treia "e pe teava". Tot multumita ma declar. :)

      Ștergere
  2. Eu am mai comandat de la Cora online dar niciodata carne, fructe sau legume. Ma temeam sa nu primesc ceva ce nu imi place. Apoi, am vazut-o intr-o zi in magazin pe o doamna pe care o cunosc, facand cumparaturi in tinuta de serviciu Cora si am vazut cat de atenta alegea legumele. Am avut o discutie cu ea in ziua urmatoare si mi-am dat seama ca e chiar mai fain sa ti le aleaga ei. De multe ori la raft poate gasesti salata vestejita, dar la comenzile online nu isi permit sa o trimita pe aia si merg si iau din depozit proaspata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-si permit sa-ti trimita produse stricate sau cu aspect neplacut. Din cate am inteles, isi doresc foarte tare sa dezvolte acest serviciu, deci au tot interesul sa fie clientul multumit. Pana acum n-am avut probleme, cand nu aveau pe stoc vreun produs, ma intrebau daca vreau sa il inlociesc cu un produs similar, de calitate superioara, dar in acelasi pret. ;)

      Ștergere
  3. Voi incerca si eu saptamana viitoare. Fiind in varsa si bolnava daca voi fi multumita imi va fi de mare ajutor si in special iarna.

    RăspundețiȘtergere
  4. Incerc de 2 ore sa ma inregistrez dar este imposibil urmand pasi care sunt in casute in final imi spune ca in urma procesarii nu stiu ce se intampla. Nu mai functioneaza cora drive ?ma poate ajuta cineva? daca merg la serviciul clienti primesc ajutor?

    RăspundețiȘtergere
  5. Gata, am facut pasul, am facut comanda online, am comandat unele produse pentru intrega luna (fiind pensionara) ,am comandat fructe care au venit foarte proaspete si bine ambalate, produsele au fost puse in pungi de hartie , sortate , sunt foarte multumita. Voi reveni lunar cu comanda (voi incerca si varianta -din doua in doua saptamani)

    RăspundețiȘtergere
  6. Orice minune nu tine decat trei zile, la a treia coamnda, ciupercile aveau inceput de negreala, nectarinele vestejite si negre in mijloc (cred ca au fost inghetate) oale aveau termen doar 5 zile cred ca este destul

    RăspundețiȘtergere
  7. Am cumparat de la cora carne si mezeluri, pur si simplu expirate, aproape toate mezelurile sunt expriarate...parerea mea e ca nu voi mai cumpara mezeluri de acolo

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu mai fac asa o prostie.....Am comandat la Cora Lujerului max de produse pt un cos - 50 - , comanda plasata sambata a fost livrata marti . Am mai comandat si altadata si am fost multumita , insa aceasta e ultima data . Intervalul orar pe care il poti alege dupa amiaza e de 4 h , de la 17 ,prin urmare a trebuit sa plec repede de la job ca sa ajung la . Am facut bine, a ajuns curierul la 5.05 , putea sa ajunga si la 20.55, nu aveam de unde sa stiu . Apoi au inceput surprizele : 6 produse lipseau (nu au fost facturate , chiar daca am platit in avans ) si nu m-a sunat nimeni sa ma anunte sau sa ma intrebe daca vreau altceva in loc, cele doua tipuri de ciuperci comandate erau moi rau , mango ca piatra, avocado si mai si , merele golden erau mai degraba mere green cu gust de mere golden necoapte, am primit arahide in ciocolata in loc de migdale, banane moi , chifle cu susan in loc de chifle simple (copiilor nu le plac cu susan)s.a. Sun la ei , foarte greu de accesat serviciul , dar am tot insistat....Am reusit sa vorbesc cu ei : nepoliticosi , se mai scuza din cand in cand , iti mai spun ca a gresi e omeneste iar apoi te sfatuiesc sa fii acasa iar la 5pm pt curierul care va veni pentru retur. Dar insista ca tu ai comandat arahide si nu migdale (chiar daca le spui ca e imposibil , ca ai alergie la arahide!!) si vor sa le trimit confirmarea de comanda . Azi e vineri si inca nu am terminat cu returul ... Cica sa comanzi pe cora online ca sa castigi timp - poate timp la psiholog :))))

    RăspundețiȘtergere

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)