luni, 6 august 2018

Util in calatorii: Hartis, prognoza meteo ridicata, aplicatii cu trasee montane

#ponturidecalatorie #hartis #vreme #muntiinostri
Vara nu s-a sfarsit si august e luna buuuna pentru calatorii. Pentru ca am tot intalnit intrebarea "Ce pot vizita in zona X sau drumul spre Y?", hai sa va dau un pont: exista HARTIS, o harta interactiva cu mai toate obiectivele turistice din Romania. Bifati din panou categoria de interes pentru voi si va afiseaza pe harta rezultatele, impreuna cu adresa, uneori chiar si cu link catre un site cu mai multe informatii relevante. E foarte usor de folosit si de mar folos la drum. Tot bateti drumul spre o anumita destinatie, un mic popas la cate un obiectiv turistic de pe traseu e mereu binevenit. :) 



Pentru vreme, eu folosesc cam 3-4 site-uri cu precizie ridicata si foarte ridicata: meteoblue.com (util si pentru varfuri muntoase), accuweather.com si yr.no (un site norvegian bun). Pentru temperatura apei marii si prognoza privind curentii de aer in Europa, folosesc meteoprog.ro. Imi fac o idee si cam despre cum va fi vremea in zilele urmatoare.

Pentru drumetii pe munte, folosesc aplicatia Muntii Nostri. Descarc harta unui masiv si am acolo traseele marcate. Nu conteaza ca in munte nu mai am semnal la telefon, aplicatia functioneaza offline si localizarea se face prin functia GPS a telefonului mobil. Scad sansele de a ma rataci pe coclauri, de a ma abate de la traseu. Aplicatia Salvamont e si ea utila, o recomand atat pentru primul ajutor, cat si pentru trasee, starea vremii si avertismente in timp real pe munte.


Pentru trafic folosesc aplicatia Waze, m-a dus pe sute de mii de km, o ador! Foloseste localizarea GPS si ofera indicatii vocale. 

Rutele mi le stabilesc pe Google Maps (distante, zone, obiective, timp aproximativ etc.)

Pe masura ce-mi amintesc, voi face update, mai treceti pe aici. 


Aveti si voi cateva ponturi similare de impartasit? Le astept in comentarii.


Calatorii memorabile, poteci cu soare si sa-mi spuneti ce ati descoperit frumos in drumul vostru. :)

2 comentarii:

  1. de hartis nu stiam, merci
    folosesc www.cesavezi.ro pt obiective turistice..e excelenta. si/sau google la modul general.
    pt orientare pe coclauri, mai folosesc aplicatia osmand, care poate avea harti osm free si bineinteles offline, cu posibilitate de afisare a traseelor cunoscute cu simbolul respectiv (cruce, banda verticala rosie ec), in plus inregistreaza trackul in format gpx. La fel, Locus Map Free are multe unelte folositoare. De ceva vreme, se lucreaza si la o alta aplicatie, numita Ghidul drumetului, interesanta si ea.

    RăspundețiȘtergere

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)