vineri, 3 iunie 2016

Cam asa m-am lecuit de politica

- Haide, ba, ce esti bleaga? Azi o excursie prin tara, maine o balaceala la o piscină de lux, mai legi relatii si-ti ies combinatii avantajoase... Macar hai sa vezi despre ce e vorba. Avem un congres la finalul săptămânii...

semne de circulatie alegeri electorale
Foto: vidu.ro
Cam asa ma bateau la cap niste tineri liberali, doar-doar ma alatur lor in organizatia de tineret a PNL. Nu ma dadeau pe spate argumentele lor, insa am zis sa vad care-i treaba, sa-mi fac o idee. Era in perioada de glorie a lui Tariceanu, prin 2007,  cand el era prim-ministru, iar eu aveam deja creierul imbalsamat cu carti de legislatie, norme si cutume, coduri si proceduri, amalgamul juridic invadase putina mea materie cenusie. Cel mai mult ma batea la cap intructorul auto cu care desluseam tainele sofatului. Numai de gura lui am hotarat sa vin la congres, sa-mi fac o idee despre ce se petrece in acest domeniu.

Omu' meu drag ma sustinea de pe margine ranjind: "Nu-s destui incempetenti si bagatori in seama in politica, vrei sa devii si tu una de-a lor? La fotbal si politica ne pricepem cu totii...". Cu toate astea, am zis sa incerc, n-aveam nimic a pierde. Iar de-ar fi iesit ceva, era in interesul amandurora, as fi ipocrita sa spun ca nu-mi facea cu ochiul o posibila cariera politica.

In ziua stabilita, ajungem in parcarea din spate a Palatului Parlamentului. Inainte de a intra in cladire, primisem instructiuni clare: sa n-am la mine deodorante spray, arme de foc, arme albe, accesorii metalice mari, orice ar putea produce pagube si vatamari corporale. Totodata, mi s-a pus in vedere sa spun ca ma numesc Dorina (nu mai retin numele de familie). Acesta era numele unei tipe care se afla pe lista de prezenta, insa care sigur va lipsi in acea zi. Bineinteles ca nimeni nu mi-a verificat actele la intrarea in Casa Poporului, ci doar sa nu am asupra mea arme. Puteam fi si nepoata lui bin Laden.

In sala in care a avut loc congresul erau foarte multi tineri si m-am amestecat printre ei, nu stia nimeni ca eu n-avem nicio treaba. Au tinut unii discursuri plictisitoare, apoi un prapadit se autointitula viitorul primar de sector, asa ca l-am ascultat si pe el. Dupa ce au palavragit verzi si uscate mai ceva ca personajele lui Caragiale, s-a luat o pauza inainte de a se trece la votarea membrilor de partid, organizatia de tineret.

In timpul pauzei, am primit fiecare cate o lista minuscula cu niste nume, in genul fituicilor dupa care copiau unii la scoala. Neintelegand ce se intampla, il intreb pe instructor. Ma lamureste imediat: pe cei de pe lista trebuie sa ii votez peste un sfert de ora. Confuza, intreb cum o sa votez eu, avand in vedere ca n-am nicio treaba cu partidul si politica, nu fac parte din grupul lor si exista supraveghetori. Obiectiile mele au fost instant inlaturate: "Stai linistita, sunt de-ai nostri."

Asa am ajuns sa votez fara sa stiu ce, mecanic, ca o teleghidata. Insa EI stiau TOT inca dinainte de a avea loc votarea: fiecare stia ce post va ocupa, cu cate voturi a luat postul, cine l-a votat, cine a lipsit etc. Am inteles ca in partid existau si tineri cu idei indraznete, care ar fi putut schimba cate ceva, insa au fost imediat marginalizati de cei care alergau ca hienele dupa lesuri, in grupuri si bisericute.

Am plecat scarbita si reprosand grupului cu care venisem ca nu mai calc piciorul pe acolo, sa se spele pe cap cu politica lor cu tot. Daca intr-o organizatie de tineret a unui partid se intampla astfel de magarii, in conditiile in care NU exista interese prea mari, acei copii si tineri nu au foarte mari ambitii, nici nu vreau sa ma gandesc cum stau lucrurile in partidul-mama si care-s dedesubturile. Mi-e greu sa cred ca un primar accepta sa-si puna pielea in bat si oamenii orasului in cap doar pentru un amarat de salariu de 3-4000 de lei pe luna, de exemplu. Sa fim seriosi!

Nu, nu-i de mine politica, sunt prea onesta pentru vremurile in care traim si nu ma vad calcand pe cadavre pentru a-mi atinge scopurile. Si ma conving ca am facut o alegere buna de fiecare data cand e campanie electorala, cand vad ce gogosi toarma candidatii. Cei mai multi n-au solutii pentru problemele reale ci numai speranta ca vor gasi o rezolvare... dupa alegeri. In plus, nu mai stii care-i de stanga si care-i de dreapta, nu mai exista ideologii, principii, constiinta, interes real pentru societatea in care traim. Exista numai "Votati-ma pe mine, ca eu trag la oala mea numai fumul!"


***
Mergeti la vot duminica, schimbarea incepe de la noi!

***

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)