luni, 1 iulie 2013

Oameni si... mistreti

Astazi totul e SOCANT: prin tabloide, emisiuni, jurnale de stiri si reportaje, reviste de tot soiul. Cu totii auzim zilnic acest cuvant, astfel incat isi cam pierde din esenta. Se-ntampla insa, din cand in cand, ceva care ne socheaza cu adevarat. Te lasa cu gura cascata, privind in gol, intrebandu-te "cum oare e posibil asa ceva?".

Bunaoara, acum vreo cateva zile, in redactie, un domn pe care nu-l mai vazusem se adreseaza unei domnisoare:
"- Esti semn de apa, asa-i?
- Da. Sunt nascuta in zodia Pesti.
- Se vede in privirea ta. Ai ochi dulci, de apa.
- ... (tacere)
- In ce zi te-ai nascut?"
Fata-i raspunde, apoi domnul da curs unei insiruiri de caracteristici personale, probleme de sanatate si emotionale, toate ale fetei. Ea-l asculta si-l
aproba uimita la fiecare vorba! Eh, e copila (zic in gand), crede orice... Cand nu-stiu-ce-i zicea de maselele de minte, ma bag si eu in discutie, usor sarcastica si cu gandul de a o "salva" pe biata fata (inca minora) din gura nesatula de vorba:
"- Ce masele de minte? Eu ma apropii de treizeci de ani si inca nu mi-a iesit niciuna!
- Da' tu cand te-ai nascut?"
Ii raspund cand imi aminteam eu ca m-a adus mam' mea pe lume si-apoi raman inmarmurita, ascultandu-l pe... nea Enciclopedie:

"- Ooo, sarut mana! Avem o Doamna aici! In zodiacul chinezesc esti Mistret cu... (n-am retinut cu ce, da' era ceva cu argint, parca). Esti painea lui Dumnezeu, buna, loiala, un caracter puternic, da' ai o gura..., aoleeeu, sa te fereasca Sfantu'! (Si-si duce razand mana la frunte, sa-ntareasca cele spuse. Il aprob, razand la randu-mi. Ca doar ma stiu!)

- Si ai legaturi bune cu Capricornu'.
- Da, asa-i.
- Esti casatorita?
- Sunt.
- Ce zodie-i sotul?
- Capricorn! (si iar rad)
- Ai un sot bland, pe care-l poti aduce usor pe aceeasi linie cu tine, sa fiti la unison mereu. E om bun, dar incapatanat. Si esti fericita in casnicie.
- Daa! Sunt cu sotul de aproape noua ani, ne intelegem foarte bine (dar glasu-mi piere usor, usor, ascultand curioasa ce va mai spune strainul)
- L-ai chinuit cu multe teste pana sa-ti capete increderea. Iubesti cu toata inima si esti romantica. Si mai ai un mare atu: in negocieri, daca-ti pui putin mintea la contributie, dai senzatia ca lasi de la tine, dar de fapt tu esti vicleana si-ti urmaresti scopul, iar la sfarsit chiar ai ocazia sa razi de cel cu care ai negociat!"

Inghit in sec iar cuvintele-mi raman pe varful limbii, inghetate. Nu pot sa cred. E real omul din fata mea? Asta fac zi de zi. Meseria mea ma obliga sa am mereu zambetul pe buze, dar sa vand! Asta-s EU, asa cum m-a descris inca de la inceput. Imi pare rau acum ca initial n-am dat importanta vorbelor lui. Mi-a spus multe, multe lucruri legate de mine si de sotul meu, dar care mi se pareau simple coincidente si le-am tratat superficial, iar acum nu mi le mai amintesc.
Inainte de a pleca, imi adreseaza o ultima intrebare:
"- Ai copii?
- Inca nu.
- Sa faci copii! Nu conteaza daca vei avea fata sau baiat, important e sa faca pipi din picioare!"

Ce-o vrea sa spuna cu asta? M-a lasat gandindu-ma la vorbele lui si-am cautat sa inteleg cum oare a ghicit totul la milimetru, in conditiile in care e prima oara in viata cand il vad si cand ma vede! De obicei nu prea ma dau in vant dupa horoscoape si prostii de genul acesta, acum insa mi-a starnit curiozitatea si m-a amuzat deopotriva.

Cu ani in urma, o fosta colega avea o vorba: "Daca cel cu care vorbesc nu-mi spune ceva care sa ma socheze, o sa-l uit usor!"


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hei, nu plecati inainte de a-mi spune doua vorbe! Pentru mine conteaza parerea voastra! :)